fredag 4 oktober 2013

Kapitel 50: På resande fot

När tåget rullar in på Stockholms centralstation (i tid!) har jag redan väntat i 35 minuter. Inte för att jag någonsin är särskilt orolig för att komma för sent eller missa de tåg jag åker med. Nej, det beror mer på att tidpunkten för just den här avresan gör dagen smått meninglös att försöka fylla med aktiviteter. Den restaurang jag planerade att bevärdiga med min närvaro visade sig öppna först klockan fem, men vid den tiden har jag varit på resande fot två hela timmar. Istället blir det en snabb hamburgare på det bättre alternativet av tre ungefär lika kvalitetsbefriade kedjor. Tillbaka efter att ätit hittar jag i alla fall min vagn, nummer elva, och jag klättrar upp för de grova trappstegen av metall. Vagnen visar sig, helt oväntat, bestå av ett antal sovkupéer med plats för sex resenärer i vardera. Jag slänger upp den tunga ryggsäcken - packad till bristningsgränsen! - på överslafen och sätter mig på det blå sätet. Tre personer får plats på varsin sida om ett alldeles för litet bord och sätena utgörs av soffliknande konstruktioner, utan avgränsningar för vardera resenär. Klädseln är blå, som sagt, men sliten och solblekt grådaskig. Snett framför mig sätter sig en ung tjej, i mitten av soffsätet, trots att det finns plats antingen vid fönstret eller intill väggen ut mot korridoren, vilket rimligen borde vara bekvämare. Hursomhelst hjälper jag henne med en tung väska och får upp den hennes sidas överslaf just när en brusig högtalarröst skriker ut att överslafarna är till för bagage men inte för sömniga resenärer. Tack, det har vi redan konstaterat. Vi ler mot varandra, apropå rösten, och hon tackar med en gest för hjälpen med väskan. Sedan sätter vi oss, på varsin sida.



Jag står ut inte mindre än fyra minuter innan jag plockar fram hörlurarna och sätter igång en spellista som borde passa bra som resemusik. Omvärlden försvinner, åtminstone i soniskt avseende, och ersätts av alternativa verkligheter. En ny version av verkligheten för varje ny låt som ljuder i öronen. Mellan tunga moln, som släpar sig fram över höstlandskapet som enorma larver, tittar då och då solen fram och då sticker den mig i ögonen så att jag inte ser det förbirusande landskapet utanför fönstret. Lite besviken vänder jag i smyg blicken mot tjejen utan att hon märker något. Om hon trots allt märker mina blickar så är hon artig eller blyg nog att inte möta dem. Så sätter plötsligt kontorssyndromet in med full kraft och innan vi kommit halvvägs till Södertälje är hon vackrare än Venus själv. Låt mig beskriva henne: Mörkt hår som lockar sig kring ansiktet, markerade ögonbryn i samma mörkbruna färg och ett halsband i läder kring halsen, med ett hängsmycke i form av en fågel i glansig metall. Hennes ögon är inte alls så bruna som jag först förväntar mig, utan har faktiskt ett stänk av smaragd i sig. Hela utseendet får mig att tänka att hon är fransyska eller, som allra minst, att det flyter något eller några procent franskt blod i hennes ådror. Denna tanke förstärks ytterligare av klädseln som består av en tunn bomullströja i svart med djup urringning - när hon lutar sig fram för att rätta till skorna faller de tunga brösten behagfullt framåt - och ett par ledigt sittande jeans. Lägg till detta en scarf med lila mönster mot svart bakgrund och den där idén om det franska ursprunget förstärks ytterligare. Vad sade hon egentligen när jag hjälpte henne att få upp väskan på överslafen? Sade hon något alls? Jag minns inte och det kan göra detsamma. Låt mig berätta varför.



När tåget rullar in på Södertäljes högt belägna tågstation, med utsikt över såväl vackert glittrande vikar som fullständigt mondäna och jättelika parkeringsplatser, då bryts den (låt vara begränsade) förtrollning som jag villigt låtit mig dras in i, av en ny resenär. Tillskottet som äntrar kupén är en äldre kvinna med socialdemokratiska glasögon och en väl tilltagen reserv av underhudsfett. Hon sätter sig rakt framför mig och hälsar vänligt. Jag hälsar tillbaka på denna kvinna som för tankarna till tusentals anonyma söner, vars tråkiga fritidssysselsättning kvinnor som denna och hennes likar stödjer och uppmuntrar genom samåkning till matcher om helgerna. Nämnde jag att förtrollningen bryts i och med hennes inträde i kupén? Det blir verkligen inte bättre när en medelålders man, lång och gänglig med en tidning i handen, sätter sig till vänster om mig och muttrar något i en illa behandlad mobiltelefon som ser ut att vilja spricka och rinna som sand mellan hans smala fingrar vilket ögonblick som helst. Eller så är det bara min fantasi som får det att se ut sådär. Tåget börjar rulla och jag tittar förstrött ut genom fönstret en stund eftersom solen ändå gått i moln så att en ljusridå öppnat sig över det förbilunkande landskapet. Men det är inte länge jag kan hålla mig innan jag frestas att åter rikta blicken mot dessa mina fantasiers franskättade nymf. Hon plockar fram en bärbar dator, lägger benen under sig och datorn på låren. Ett klistermärke på baksidan av skärmen, ett av flera, överraskar mig med ett par ord på - du gissade det - franska! Upptäckten känns som en sorts tankekraftens och fördomarnas triumf och det är inte utan viss ansträngning som jag lyckas hålla tillbaka ett stort leende. (Jag ser förmodligen ut som en kissnödig idiot...)



Jag vet inte vad det är som visar sig på hennes skärm men det måste vara osedvanligt intressant, för trots att mina sneglingar blir längre märker hon ingenting. Jag aktar mig trots det för att stirra eftersom det ju finns två personer till i kupén som eventuellt kan upptäcka mina förstulna blickar. Ju längre jag sitter där, desto viktigare känns det att hon får ett namn. Vad ska jag kalla dig, vackra fransyska? Klistermärket läser med stora vita bokstäver "Les Iles" men det duger inte. Är det ens ett namn? Möjligen på en ort eller en bergstopp tänker jag förstrött. Jag blir osäker. Leslie? Vilket löjligt namn, och manligt dessutom! Elisa döper jag henne till och känner mig omedelbart nöjd med valet av namn. Elisas brungröna ögon är alltjämt upptagna av händelserna på datorskärmen - Är det en film hon tittar på, tro? - och jag kan rikta flera och långa blickar mot henne utan att hon märker något alls. Hon håller ena handen längs med datorns sida och det smala pekfingret med prydligt omskött nagel pekar rakt mot mig. Denna manikyrerade nagel stämmer inte riktigt med det intryck hon ger i övrigt. Det är nästan för franskt, eller om det är tvärtom. Å, jag kan inte bestämma mig! Det är hursomhelst ett vackert finger på en vacker hand. Mjuk föreställer jag mig, men inte slapp. Jag undrar hur den skulle kännas i min egen hand, eller hur skönt den kunde smeka över min kropp. Jag inser att jag stirrat ganska länge på Elisas hand och jag kompenserar för mitt övermod genom att rikta en blick ut genom fönstret, ut mot gulnande björklöv och en molnig himmel med rosig horisont. När jag tittar tillbaka mot Elisa räcker inte längre hennes hand till för att stilla min törst. Jag vill ha mer av henne och förbannar därför våra medresenärer, både fotbollsmamman och den gänglige mannen, som nu har slutat prata i telefon.



Det börjar snart mörkna utanför fönstret och lysrören i taket blir med tiden den alltmer dominerande ljuskällan i vår kupé. Man skulle kunna tro att bristen på ljus vore negativ för den drömmande resenären, men tvärtom ger det lite skumma ljuset fantasin än mer kraft. Elisa har blivit osannolikt vacker där hon sitter i en sorts förvriden skräddarställning och ljuset från datorskärmen fäster mitt fokus rakt på hennes ansikte med sina markerade drag. Hon har sugit in överläppen mellan tänderna och ser nästan lite dyster ut, vilket på något vis gör henne ännu vackrare. Plötsligt släpper hon överläppen och hon avslöjar mig just som min törstiga blick undersöker amorbågen på den överläpp som nyss dolts för mig. Jag ler men tittar bort. Elisa återgår till sin skärm men snart är jag där igen och studerar, undersöker. En ny låt i hörlurarna, någon sorts energisk och lite psykedelisk rock, ger mina fantasier ny kraft och min blick nytt mod. Plötsligt föreställer jag mig hur det är att kyssa Elisas läppar. Mjuka, fuktiga och en doft av okänd parfym i mina näsborrar när våra tungor möts i en häftig kyss. Plötsligt är vi ensamma i kupén och hennes händer trevar över min rygg som svar på mina egna händers smekningar över hennes axlar och armar. Elisas andedräkt är varm och lite fuktig när vi stirrar helt nära på varandras ansikten och det finns något lite sött i plymen av luft som strömmar mot mig från henne. Jag kysser Elisa en gång till och den här gången är hennes smekningar mer självsäkra över min kropp, mina egna ivrigare än vid första kyssen.



Jag avbryter kort våra tungors sökande rörelser för att smaka Elisas underläpp mellan mina egna och jag slickar försiktigt på den innan jag släpper taget. Hon är underbar! Mot mina nyfikna fingertoppar trycker hennes varma och lena hud när jag smeker underarmarna och sticker in fingrarna innanför tröjans ärm. Där innanför är överarmen ännu varmare, ännu lenare med sitt fjuniga hår. Jag lutar mig bakåt och stirrar upphetsat på min lilla fransyska med brungröna speglar till ögon. Elisa stirrar tillbaka på mig med glansig blick och läpparna rör sig förföriskt när hon säger något, frågar något. "He was asking if... if its too hot!" deklamerar fotbollsmamman, lite stolt över att ha fått till meningen på engelska. Verkligheten är inte hälften så intressant som mina fantasier. Men är Elisa alltså fransyska på riktigt? Klistermärket med de franska orden har jag glömt för länge sedan. Nu är jag istället irriterad. Varför måste jag tvunget väckas så bryskt och samvetslöst från mina sköna tankar? Det tar inte lång tid förrän allt återgår till det monotont normala i kupén och Elisas ögon fästs återigen mot den ljusa skärmen som skänker ansiktet sådana komplimanger. Jag blundar men ser henne lika skarpt bakom de slutna ögonlocken. Underbara Elisa, min Elisa. Vad skulle jag inte vilja ta mig för med din vackra kropp Elisa. Om du bara visste! Jag öppnar ögonen och stirrar i samma ögonblick in i hennes urringning när hon lutar sig fram för att fixa med skorna, i brunt skinn, som hon tagit av sig och placerat på golvet. Underbart rundade bröst, lysande glober omgivna av svart bomullstyg och en bh med syndigt svarta band som löper upp och över axlarna. Så reser Elisa sig för att titta upp mot överslafen på sin väska. Hon öppnar en dragkedja och drar fram en röd jacka medan den välformade och jeansklädda rumpan gör små hypnotiska rörelser framför mina ögon.



Elisa lägger jackan i knät medan fötterna får vila på sätet bredvid mitt, men på mina näthinnor brinner fortfarande bilden av hennes stjärt. Jeanstyg som antagit sin bärares upphetsande kurvor torterar mig, ett smalt och svart skärp där ovanför. Jag vill ta av skärpet och binda det runt Elisas handleder, dra det uppåt och fästa det på undersidan av överslafen när hon står på knä och stirrar in i ryggstödet, framåtböjd med armarna uppsträckta. Rumpans linjer blir ännu mer upphetsande när hon lutar sig på det sättet, en underbar rundning som delar sig helt först där låren tar vid. Elisa tittar bak på mig med frågande blick och utbrister något på franska som jag inte förstår. (Varför i all världen valde jag att läsa tyska i skolan?) Orden må vara oförståeliga men tonfallet lämnar ingen tvekan och mitt skrev bultar plötsligt hårt när blod rusar från alla delar av kroppen för att sammanstråla där, i min kropps och mitt medvetandes absoluta centrum. Jag smeker Elisa längs ryggen, följer magens sidor med skälvande händer och trycker mitt skrev mot hennes putande rumpa när jag smeker de mjuka brösten, som guppar till rytmen av tågvagnens oberäkneliga rörelser. Hon flämtar till och stirrar bak på mig. Tänker du verkligen? Ja, det tänker jag Elisa. Precis det tänker jag göra. Jag låter fingrarna smeka från brösten och ned över magen tills jag når fram till byxlinningen. Knappen går upp nästan innan jag rört den, som om jeansen är ännu mer villiga än sin ägarinnas. Gylfen glider ljudlöst ned och utan onödig försiktighet drar jag ned Elisas byxor så att hela stjärten blottas, endast täckt av ett par tunna trosor med någon sorts leopardmönster, som försvinner in mellan inbjudande skinkor.



Jag ställer mig på knä på kupéns golv och kysser först den ena skinkan, sedan den andra. Huden är sval mot läpparna och jag slickar försiktigt med tungspetsen uppåt innan en kyss blommar ut från min tungas fuktiga knopp. I den ställningen, med Elisa hängande i händerna från överslafens fäste, jag på knä bakom, greppar jag det tunna trostyget på ömse sidor om höfterna och drar det nedåt. Trosorna ligger strax hoprullade tillsammans med jeansen i Elisas knäveck och jag lägger mina händer på hennes sexiga skinkor och särar sakta på dem, vördnadsfullt men också med mina snuskiga förväntningar hårt bultande mellan mina ben. De yttre blygdläpparna är påfallande svullna och lite mörkare till färgen än skinkorna. Jag stirrar upphetsat på dem och föreställer mig all den värme och njutning som de döljer för mina ögon. Mellan läpparna glänser det av kåtsafter som Elisa inte klarar av hålla inne. Ovanför den fuktiga springan uppenbarar sig en stjärnformad och hårt sluten öppning som gör mina tankar ännu rusigare och jag måste ruska huvudet för att återfå kontrollen över mig själv. Med två fingrar trycker jag mot de svullna blygdläpparna och i samma ögonblick hörs ett ljud smita igenom Elisas andra läppar. Hon stönar, oändligt mjukt, men ljudet gör mig fruktansvärt kåt. Med pek- och långfingret placerade på varsin blodfylld svullnad särar jag läpparna och stirrar rakt in i det fuktiga himmelrike som jag trånar så efter att tränga in i. Med andra pekfingret gnider jag försiktigt mellan de särade läpparna och smetar på så sätt ut safterna tills hela den varma fittan glänser framför mina ögon. Herregud vad jag vill ha dig Elisa. Ge dig till mig, nu!



Som om hon hört mina snuskiga tankar trycker Elisa stjärten och hela underlivet bakåt, mot mina fingrar, och jag lutar mig framåt för att möta detta konstverk av snuskiga safter och läppar med min mun. Tungan glider mellan de särade blygdläpparna och smaken av Elisas upphetsning är ljuvlig. Hon flämtar häftigt av rörelserna och när min tungspets nuddar vid klitoris stönar hon ut sin njutning utan att tänka sig för. Snart slickar jag henne med ansiktet ogenerat tryckt mot rumpan, min näsa placerad någonstans i närheten av den förbjudna och stjärnformiga öppning som alltjämt är hårt sluten. Min tungspets letar sig djupt in mellan blygdläpparna och utmanar öppningen till Elisas inre. Jag trycker mot den och smakar dess safter medan hon gnyr och stönar i vällustig tacksamhet. Jag klarar inte mer. Nu ska du bli min Elisa. Nu ska jag äga din kropp genom att förena den med min egen! Jag kommer snabbt på fötter och anar i ögonvrån medan jag sliter upp byxorna hur Elisa stirrar bakåt.  När jag drar ned dem far kuken upp som en spänd fjäder. Någonstans längre ned på mitt ena lår uppstår en svag sensation av fuktig svalka när den kletiga fläcken på mina underkläder smetas ut och blandar sig med benhåret. Min kuk pekar redan bestämt mot Elisas putande rumpa och allt annat blir irrelevant. Jag låter bli att röra vid mig själv, förhuden är redan tillbakaspänd så hård som jag är, och med två grepp särar jag återigen på de sexiga runda skinkorna. Jag öppnar Elisas kropp och rör mig målmedvetet mot henne. Mitt bultande stånd rycker till när jag närmar mig och det hamnar för högt upp så att ett långt genomskinligt spår avslöjar den resa min kuk företar över den lena huden och nedåt, in mellan de öppna skinkorna.



Jag trycker skrevet framåt och känner en underbar värme mot toppen av kuken. En rysning fortplantar sig genom hela kroppen och jag trycker ännu mer framåt. Elisas glansiga blygdläppar öppnar sig villigt och släpper in mig, först toppen av det rinnande ollonet, därefter hela. Njutningen när Elisa omsluter mig är fantastisk, men jag måste ha mer. En liten rörelse bakåt och sedan framåt igen. Halva jag - jag är underbart reducerad till mitt kön - glider in i den varma kroppen och jag stönar rakt ut för att ögonblicket därefter dra in sval luft genom sammanbitna tänder. När jag drar skrevet bakåt glittrar min hårda kuk av Elisas safter (kanske lite av saliv också) och jag stöter framåt på nytt. Till slut accepterar Elisas heta inre den främmande kroppen och jag ser kuken försvinna in i min sexiga fransyskas sköna kropp. Jag placerar händerna runt höfterna och håller henne fast medan jag stöter in i henne ännu en gång. Elisa hänger från överslafstaket med armarna i närmast rät vinkel, händerna fastbundna inuti en liten läderögla. Hon tittar bak på mig när jag i rytmisk takt trycker mig in i hennes utlämnade kropp. En min av tillfredsställelse, med sammanpressade ögonbryn och halvöppen mun, lyser i hennes ansikte när mitt hårda stånd påtvingar henne alltmer njutning för varje rörelse. Jag trycker skrevet hårt framåt och hela Elisa gungar till. Hon sluter ögonen och tar emot en lika hård stöt till, sedan ännu en. Jag ser min högra hand röra sig av egen vilja från höftens sexigt böjda kurva och hur den närmar sig den halvöppna munnen. Elisa tar villigt mina fingrar i sin varma mun och hon slickar och suger på dem som om de vore min hårda kuk. Vilken underbart kåt liten slyna hon är, min Elisa. Ju hårdare jag stöter in i hennes våta fitta, desto mer intensivt suger hon på mina fingrar.



Utan att för ett ögonblick sluta upp med stötarna drar jag fingrarna ur munnen och lämnar ett spår av saliv på Elisas haka och ena kind. Hon öppnar ögonen, gnider kinden mot sina armar men tittar bak på mig med ett ansikte som fortfarande är glansigt av saliv och upphetsning. En hård och djup stöt tvingar henne att blinka till och den synen gör mig så kåt att jag måste stöta lika hårt igen. Elisas varma fitta kramar otroligt skönt runt min hårda kuk. Det är nästan som om hon medvetet försöker påtvinga mig ännu mer njutning. Jag trycker mig djupt in i henne och sensationen där, längst inne, är inget annat än underbar. Min hand försvinner in innanför den svarta bomullströjan och jag finner de underbart mjuka brösten som jag kramar medan jag flyttar underkroppen bakåt för att tränga lika djupt in på nytt. Bh:n sliter jag uppåt så att min hand får fri tillgång till dessa gungande klot av upphetsande mjukhet. De små bröstvårtorna har styvnat för länge sedan och Elisa utstöter små ljud varje gång mina fingrar kommer åt dem, ja faktiskt redan när jag nuddar vid de lätt upphöjda vårtgårdarna. Hela min bröstkorg värker av åtrå och jag stöter ännu hårdare in i Elisas fastbundna kropp. Du är min, tänker jag och tränger djupt in i henne. Min sexiga lilla slyna, går tanken vidare och jag inser att jag inte längre kontrollerar de ord som sköljer över min upphettade hjärna. Ju fulare ord tanken väljer, desto större blir åtrån. Mitt synfält smalnar av och snart är Elisa det enda jag ser. Men jag vill se ännu mer av hennes sexiga kropp. Tröjan distraherar och gör mig irriterad. Dessutom hänger ju Elisa från taket med händerna bundna av sitt skärp, så plagget går inte ens att ta av. Jag stöter in i den varma och sköna fittan och klämmer ivrigt på de gungande brösten. I en våg av kåtyrsel bestämmer jag mig.



Jag drar ut handen och släpper höften med den andra. Sedan tar jag med båda händerna tag i tröjans nacklinning. Elisa vrider huvudet och stirrar med ett uttryck av upphetsad förvåning på mig när det börjar spänna mot halsen. Vad tänker jag göra? Det ska du allt få se din kåta lilla slyna! Orden som strömmar genom mitt medvetande gör mig ännu yrare och utan ytterligare betänkligheter sliter jag sönder tröjan. Med ett skarpt ljud delar sig tyget och Elisas rygg blottas. Jag fortsätter dra och blottläggningen av Elisas sexiga kropp åtföljs av ännu ett rivljud, men längre den här gången. Tröjan faller ned och hänger strax som en oformlig svart bomullstrasa från armvecken. Varje tecken på eftertanke eller ogillande i Elisas ansikte bemöter jag med ännu hårdare stötar och när jag sliter upp knäppet på bh:n och med fri tillgång kramar de runda brösten syns inget annat än kåthet i hennes ögon. Med händerna om de sköna brösten fortsätter jag knulla Elisa så att hela hon gungar i takt med mina rörelser. Uppgivet hängande händer och armar, en sexigt putande rumpa, brösten! Det kåta objektet för min nyvunna frankofili gör mig tokig och jag tränger djupt in i Elisa, hårt. När jag stirrar på den sexiga rumpan upptäcker jag hur min hårda kuk glittrar av bådas kåtsafter och jag stöter hårt framåt för att omslutas helt. Med blicken följer jag den vackra ryggraden uppåt, varje ögonkast som en hungrig slickning, och kommer till nacken och det mörka håret. Jag drar mina fingrar genom lockarna och stöter inåt. Herregud vad skön du är Elisa, för skön! I ett infall av kåt förvirring drar jag ut kuken ur den sköna fittan och smeker med den över Elisas sexiga rumpa, tills skinkorna glänser av långa genomskinliga spår. Jag får lust att slicka stjärten ren från safterna men kommer av mig och siktar istället in mellan de våta blygdläpparna igen, tränger in och möts återigen av underbar värme när Elisas trånga kropp omsluter mig. Än en gång sluter jag händerna kring de mjuka brösten och jag känner i hela kroppen hur nära jag är att explodera av njutning.



"Hässleholm nästa!" avbryter en brusig högtalarröst mina fantasier och jag väcks abrupt till en verklighet som jag alls inte vill ha att göra med. Min blick glider från Elisa mot dörren som leder ut till korridoren utanför kupén. Folk förbereder sig och står i kö för att komma ut så snabbt som möjligt när tåget stannar i den lilla skånska staden. Timmarna har på något vis rusat iväg och försvunnit. Jag vänder blicken mot Elisa och möter ett par ögon som tittar tillbaka med något förläget längtande i sig. Det slår mig plötsligt att jag kan ha stirrat på henne hur länge som helst utan att ens ha märkt det själv. Elisa sitter där i samma kläder som hon nyss var nästan helt förutan, delvis söndertrasade i mina tankar, och hennes blick är förlägen, som om det är jag som har avslöjat hennes fantasier och inte tvärtom. Det är också först nu som jag inser hur mycket det spänner mellan benen och med en säkert lika förlägen blick som Elisas lägger jag högerbenet över det vänstra och försöker att inte titta ned i mitt skrev. Hon har helt säkert sett min kropps reaktion på ögonens villebråd. Vad tänker hon egentligen? Men herregud vad sexig hon är, även med kläder på sig. Vi sitter på det sättet och skickar förlägna sneglingar mot varandra en lång stund. Mina tankar har gjort så mycket med Elisa att det är för sent att försöka prata. Jag vet egentligen inte varför men så är det. Vilket ord som helst, aldrig så fyndigt eller roligt, kommer förstöra den märkliga spänning som uppstått mellan oss. Elisa måste ha fantiserat om mig hon också, kommer jag plötsligt på. Är hon lika våt som jag är hård? Tåget kommer i rörelse och våra blickar tar avsked för att mötas på nytt vid flera tillfällen under den sista biten av resan. När vi kommer fram till mitt stopp blir allting stressigt och jag sliter tag i min ryggsäck för att komma ut ur kupén. Jag saknar henne redan. Alla som går av tåget möts av en höstfuktig perrong med små vattenpölar och gulaktiga ljus från den elektriska belysningen i taket. Jag går norrut, mot rulltrappan. När den för mig upp till broövergången som korsar spåren tittar jag längtande bakåt, mot perrongen och tåget. Och där är hon! Jag är nära att snubbla av rulltrappan eftersom jag inte kan sluta titta på henne. Jag bestämmer mig för att vänta, tills Elisa kommer upp hon också. "Hej" säger jag till henne och ler. Hon ler också.

14 kommentarer:

  1. Ja varför blir man så lätt pilsk på tåget? :D Kul att det gäller alla tydligen då. Bra historia.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, om jag får representera "alla" så är världen en märkligare plats än jag någonsin hade trott...

      Kul att du gillar berättelsen! :)

      Radera
  2. Tack ännu en gång för en helt fantastisk berättelse!! // Denke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör mitt bästa! Tack själv förresten för de återkommande kommentarerna. Det känns bra att veta att någon uppskattar det jag skriver och kommer tillbaka för att läsa mer. :)

      Radera
    2. Tror nog att jag har följt denna bloggen i snart mer än ett helt år :) //Denke

      Radera
    3. Coolt! Då får du gärna ge en åsikt om huruvida berättelserna har blivit bättre eller sämre. Kanske är det något tema eller så som borde dyka upp igen? :)

      Radera
    4. Första boken, kapitel 28. En solklar favorit.

      Radera
    5. Kapitel 28 i första boken säger du? Den trodde jag inte var så populär. Får se om jag kan åstadkomma något liknande framöver!

      Radera
  3. 2a boken kapitel 23-24. Om vem som helst får komma med förslag.

    SvaraRadera
  4. Kapitel 33!!!
    Tack för en bra blog.

    SvaraRadera
  5. Svar till de två sista anonymerna: Jag ska ha dessa kapitel i åtanke men det blir vad det blir och det blir alltid det jag är mest sugen på själv.

    Kul att så många engagerar sig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Suget efter nästa berättelse växer och växer :D Ska bli spännande att få se vad du åstadkommit denna gången
      //Denke

      Radera
    2. Hahaha, ja det får vi se. Något har jag åstadkommit i alla fall och det dröjer inte länge förrän det ligger uppe till allmän beskådan. Om sen berättelsen blir uppskattad eller ej, det vet man aldrig på förhand.

      När den kommer? Snaart! ;)

      Radera